1 Mayıs 2016 Pazar

Dual Boot Nedir?

Dual Boot bir bilgisayarın iki işletim sistemiyle birlikte çalışmasını açıklamak için kullanılan terimdir. Örneğin bir bilgisayar içerisinde hem Windows 8 hem de Ubuntu bulundurmuş olduğunuzda bilgisayarınız dual-boot bir bilgisayar olmuş olur. Dual-boot yapılan bilgisayarlarda, bilgisayar aynı donanımları kullanıyor olmasına karşın farklı işletim sistemlerinden başlatılabilir.
Dual-boot kullandığınızda, boot seçeneklerini belirlemek için ekstradan bir ekran ile daha karşı karşıya gelebilirsiniz. Windows kullanıcıları Acronis Disk Director'ü görecekken, Apple kullanıcıları Mac için Boot camp ve Linux kullanıcılarıGRUB ekranını görecektir. Bu ekranların tamamı hangi işletim sistemiyle bilgisayarınızı başlatmak istediğiniz konusunda size yardımcı olacak olan basit yazılımlardır.

Dual-Boot'a alternatif olarak iki işletim sistemini boot edilebilir şekilde çalıştırmak istemiyorsanız Virtual Machine (Sanal Bilgisayar) teknolojisinden de faydalanabilirsiniz.

Bilgisayar Kullanıcıları Neden Dual-Boot Kullanır?

Yeni İşletim Sistemleri Denemek
Dual-boot yeni çıkan işletim sistemi veya sürümlerini kullanmak için tercih edilebilecek en iyi yollardan biridir. Yeni bir işletim sistemi çıkış yaptığında henüz kullanıcı deneyimiyle karşılaşmadığı için muhtemelen içerisinde bir sürü Bug (hata)olacaktır.
 Hataların yanı sıra yeni işletim sistemleri bilgisayarların donanımlarıyla da her zaman tam uyumlulukla çalışmayabilirler. Böylesi durumlarda yeni işletim sistemini hazır olana kadar denemek ve üzerinde testler gerçekleştirmek için Dual-boot yöntemi harika bir seçenektir.
 Böylece asıl işletim sisteminizden bilgisayar kullanımınızı gerçekleştirirken Dual-boot ile eklediğiniz yeni işletim sistemini de dilediğiniz zaman diliminde kullanma özgürlüğüne sahip olursunuz.
Çift Kullanıcı Olmak
Dual-Boot'un en çok kullanılması nedenlerinden biri de çift kullanıcı olunması durumudur. Örneğin Linux dağıtımı bir işletim sistemi kullanmak istiyorsunuz fakat aynı zamanda da Linux'da alternatifini bulamadığınız yazılımlar var ve bu yazılımlar Virtual Machine üzerinden size istediğiniz performansı sunmuyor. Böyle durumlarda çift kullanıcı olarak ihtiyaçlarınıza göre istediğiniz kullanım tipini seçebilirsiniz.
Ekstrem Durumlarla Başa Çıkma
Bir bilgisayarın iki farklı kullanıcısı olduğunu düşünelim. Bu kullanıcılardan birinin kullanım alışkanlıkları Windows 7'den yanayken bir diğerininki Windows 8 olsun. Arada büyük bir masaüstü kullanım deneyimi farklılığı olacağı için böylesi durumlarda Dual-boot sorunları kolayca halledebilir. Daha bunun gibi örnekleyebileceğimiz sayısız alanda Dual-boot en iyi çözümlerin başında yer alır.
Kaynak: https://wmaraci.com/nedir/dual-boot

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder