Tıklama başına maliyet (TBM), sitenizde yer alan reklama her tıklandığında elinize geçen ücrettir. Her reklamın tıklama maliyetini, reklamveren kurum veya şahıs verir. Çeşitli ürün veya hizmetlerde, yine reklamverenlerin tercihleri doğrultusunda diğer reklam çeşitlerine nazaran daha fazla ücret ödenmektedir.
TBM Yükseltme
Her webmaster ya da editör, -hobi olarak bu işle uğraşanların dışında- maddi gelir elde etme amacı güder. En güvenilir reklamveren olan Google hizmeti olan Adsense, en çok tercih edilen reklam yöntemlerindendir. Yayınlanan reklamlardan, sitenizin kategorisinden, ve bir çok sebeplerden dolayı, TMB oranı değişkenlik gösterebilir. TBM yükseltme, sitenizde yayınladığınız reklamlardan daha fazla gelir elde etmeyi amaçlamaktadır. Doğru yapılandırılmış bir website, reklam alanı, kategori seçimi ve bazı ipuçları ile, gelirinizi %10 ve %200 arası bir oranda arttırabilmeniz imkan dahilindedir. Örneğin, cilt bakımı ve seyahat kategorilerinde açılmış siteler, oyun sitelerine göre daha fazla kazandırır. Çünkü reklamverenler,tıklama başı maliyeti yüksek tutarlar. Sitenize gelen hit kaynağı lokasyonu, TMB oranları için farklılık yaratacak niteliktedir. Sitenize Ürdün'den gelen 100 tıklama, Hollanda'dan gelen 50 tıklamaya eşit görülebilir. Bunların yanında; site performansı, reklam yerleşim kalitesi ve benzeri hususlar TMB oranını etkileyen unsurlardandır.
TBM Oranları
Üst 2 paragrafta belirttiğimiz üzere, şahıslar veya kurumlar tarafından oluşturulmuş reklamlar, Adsense ile sitemizde yayınlanma fırsatı bulur. Bu reklamlar, sitemizin kategorisi, reklam yerleşimi, site performansı ve benzeri detaylara göre reklam yayınlan tarafa maddi kazanım sağlar. TBM oranı, tüm detayların toplanıp, bir tık başına ne kadar kazanacağınızı belirleyen ve Adsense panelinde biz reklam yayıncılarına gösteren sayısal veridir.
Kaynak: https://wmaraci.com/nedir/tbm
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder