25 Mart 2016 Cuma

Prt Scr Nedir? Prt Scr Tuşu ve Prt Scr Tuşu Ne İşe Yarar?

Prt Scr, bilgisayar klavyelerinin üzerinde yer alan ve Print ScrnPrnt ScrnPrt ScnPrt ScrPrt ScrPrt Sc veya Pr Sc şeklinde kısaltmaları şeklinde de görülebilen bir komut tuşudur. Klavye içerisinde genellikle Delete veya Scroll Lock tuşlarının yanında yer almaktadır.

Prt Scr Tuşu Ne İşe Yarar?

Prt Scr veya yukarıda bulunan şekilleriyle bilinen tuşun asıl açılımı “Print Screen” yani “Ekranı Yazdır” demektir. MS-DOS ve diğer yazı tabanlı işletim sistemlerinin kullanıldığı zamanlarda icat edilen bu tuş sayesinde kolaylıkla ekran üzerindeki yazıların tarayıcıya gönderilmesi sağlanıyordu. Yazı tabanlı işletim sistemlerinde bu tuş sayesinde böylece ekrana yazdırma işlemi çok kolay şekilde ve kısa zamanda halledilebiliyordu.
Modern zamanlara gelip, yazı tabanlı işletim sistemlerinden grafik tabanlı işletim sistemlerine geçtiğimizde Prt Scr tuşu varlığını korumaya devam etmiş olmasına karşın fonksiyonu değişmiştir. Şuan Prt Scr tuşunun en büyük işlevi grafik tabanlı işletim sistemlerinde ekran görüntüsünü ara belleğe kopyalamaktır.
Prt Scr tuşuna bastıktan sonra herhangi bir grafik düzenleyicisi programa giriş yaparak ön belleğe almış olduğunuz bu görüntüyü yapıştırarak kaydedebilirsiniz.
Kaynak: https://wmaraci.com/nedir/prt-scr

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder