PBX (Private Branch Exchange), Türkçede isimlendirdiğimiz şekliyle Özel Santral'dir. Çoğu zaman müşteri hizmetleriyle görüştüğümüz firmalar ve hatta belki çalıştığınız şirket dahi iletişim ve haberleşmek için normal ve geleneksel telefon sistemi yerine daha kullanışlı bir sistem olan PBX'i kullanmayı tercih eder.
PBX santralleri sayesinde aynı ağ üzerinde yer alan telefonlar birbirleriyle şebeke dışına çıkmadan ve abone numarasıyla ağ sayesinde ücretsizce haberleşebilir. Böylece PBX sistemi kullanan işletmelerin telefon maliyetleri düşerken numara çevirme konusunda da büyük bir avantaj elde edilir. Bu sistemde şirket dışına yapılacak olan aramalarda da otomatik olarak ağ yerine PBX'in bağlı olduğu telefon şebekesi kullanılır. Böylece PBX kullanan firma ve şirketler gelişmiş bir telefon santrali ile iletişim ve haberleşmeyi sağlar.
PBX Telefon
PBX sistemi içerisinde normal telefonlar yerine daha gelişmiş ve IP Santrali özelliğine sahip olan cihazlar kullanılır. Bu cihazlara PBX Telefon adını veriyoruz. PBX telefonlar özel üreticiler tarafından farklı fiyat politikalarıyla satılır ve modellerine göre kendine has ekstradan özellikler içerebilir. (Örneğin; görüntü özelliği ve LED Ekran)
PBX Santral
PBX Santral, yazımızın en üst kısmında tanımladığımız PBX'in konuşma dilinde kullanılan bir farklı şeklidir. Yani, yukarıdaki yapmış olduğumuz tanım yine PBX Santral için de aynen geçerlidir. PBX Santral sistemine sahip olan firma ve şirketler;
- Telefon ve haberleşme maliyetini düşürür.
- Şirket içerisinde abone numaralarıyla kolayca irtibat kurabilir.
- Kapasitenin artışı için yeni kartlar gerekmez.
- Ekstradan kablo ağına gerek kalmaz, bilgisayar ağı veya kablosuz ağların kurulması sistem için yeterlidir.
- IP Santrallerinin bakımı web arayüzüne sahip bir yazılım ile gerçekleştirilebilir.
- Farklı sistemler ve yazılımlarla entegrasyonu sağlanabilir.
- Bu sisteme sahip olan şirket ve firmalar hem gelişmiş hem de sorunsuz bir haberleşme ağına sahip olmuş olur.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder