PTR veya açılımıyla “Paid To Read” özellikle 2000'li yılların başında interneti kullanarak kendine ufak çaplı gelir elde etmek isteyen kullanıcılar tarafından tercih edilmekte olan bir kazanç yöntemiydi. Bu kazanç yönteminde kullanıcılar bir web sitesi veya mail aracılığıyla okuma listesine dahil oluyor ve gönderilen reklam içerikli yazıları oyluyorlardı. Bu okudukları içeriklerin kalite değerlendirmesini yapan üyeler (feedback) işlemin tamamlanmasının ardından ufak miktarlarda paralar kazanabiliyordu.
Esasen PTR'daki asıl amaç kullanıcılar için para kazanmakken reklam veren şirketler için ise ilgili kullanıcılara ilgili ürünleri ve reklamları sunabilmekti. PTR'a dahil olan kullanıcılardan PTC sitelerinin aksine sadece kullanıcı adı ve şifreleri değil, fazlasıyla özel bilgileri talep ediliyordu. Bu özel bilgilerin sonucunda PTR sistemi kullanıcının ilgi alanını da belirleyerek ona en ilgi çekici olan reklamları gösterme şansına sahip oluyordu.
Böylece kullanıcılara ufak miktarlarda paralar kazandırılırken aynı zamanda hem PTR sistemi hem de reklam veren firmalar kazanıyordu. Reklam veren firmalar okuyucudan satın alma olarak geri dönüş alamamış olsa dahi feedback alıyor ve böylece daha etkili kampanyalara imza atabiliyordu.
2000'li yıllar için fazlasıyla geçerli olan bu yöntemin artık günümüzde temsilcisi olarak yalnızca birkaç farklı web sitesinin kaldığını söyleyebiliriz. Yine de ufak harçlıklar çıkartmak için hala geçerliliği olan kazanç yöntemleri arasında yer alıyor.
Kaynak: https://wmaraci.com/nedir/ptr
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder