21 Nisan 2016 Perşembe

Symbian Nedir? Symbian İşletim Sistemi ve Symbian Uygulamaları

Symbian, yeni ve ortak bir işletim sisteminin meydana getirilmesi amacıyla kurulmuş olan bir topluluk şirketidir. Ortak bir şirket olan Symbian'ın hissedarları arasında o zamanın mobil teknoloji devleri olarak kabul edebileceğimiz başta Nokiaolmak üzere EricssonSony EricssonPanasonicSiemens ve Samsung gibi farklı şirketler yer almaktaydı. 2011Yılında Symbian'ın Nokia tarafından satın alınması ve akabinde Nokia'nın Microsoft tarafından satın alınmasıyla birlikte Symbian projesi de tamamen sona erdi diyebiliriz.

Symbian İşletim Sistemi

Symbian işletim sistemi veya Symbian OS mobil cihazlarda 2010 yılına kadar yaygın olarak kullanılan bir işlem sistemiydi. 2010 Yılına kadar Nokia markasının altında popüler cihazlarla birlikte kullanıcılara ulaşan Symbian, daha sonradan yeni nesil teknoloji olarak kabul edilen Android'in ortaya çıkmasıyla birlikte düşüşe geçti.  Android ve iOS gibi köklü işletim sistemleriyle savaşan Symbian 4 yıl daha idare ettikten sonra iflas bayrağını çekmiş ve işletim sistemi savaşlarının malubu arasında yer almıştır.
2008 Yılında Symbian şirketinin Nokia tarafından satın alınmasıyla birlikte Symbian işletim sisteminin kaynak kodları açık kaynak lisansı altında halka açık olarak yayınlanmıştır. O zaman için Symbian OS'in kaynak kodları yayınlanmış en geniş kaynak kodu olarak kabul edilmekteydi. Fakat ne var ki uzunca yıllar piyasada aktif şekilde rol sahibi olacağı düşünülen işletim sistemi bu değişimden sadece 4 sene sonra tamamen sona ermiştir.
Symbian işletim sistemi, ARM işlemciler üzerinde çalışıyor ve kullanıcılara hem yerel ve hızlı bir internet tarayıcısısunuyor hem de oldukça hızlı “nanokernel” adı verilen bir kernel'ı kullanıyordu.

Symbian Uygulamaları

Symbian işletim sistemi üzerinde çalışarak kullanıcılara farklı özellikler sunan uygulamaların tümüne Symbian uygulamaları diyebiliriz. Symbian işletim sistemi için tasarlanmış olan uygulamaların tamamının uzantısı “SIS” şeklinde olurdu ve sistem aynı zamanda “Java” uygulamalarını da desteklerdi.
 2014 Yılı itibariyle Symbian artık tamamen eski nesil bir işletim sistemi haline geldiğini resmen doğruladı ve yeni uygulamalar için marketini kapattı. Buna karşın Symbian için 2014 yılına kadar çıkarılmış tüm uygulamalar Symbian OS kullanan cihazlar için indirilebilir ve kullanılabilir durumda. Fakat özel olarak yapımcı tarafından sağlanmaması halinde(Örneğin Symbian için Facebook uygulaması) uygulamaların hiçbiri hem geliştirilmeyecek hem de güncellenmeyecektir.
Kaynak: https://wmaraci.com/nedir/symbian

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder