26 Şubat 2016 Cuma

İşletim Sistemi Nedir? İşletim Sistemleri ve İşletim Sistemi Kurulumu

İşletim sistemi bir bilgisayarın veya bilgisayar mantıklı çalışan cihazın içerisinde yer alan ana yazılımdır. İşletim sistemi bilgisayarın donanımlarıyla yazılımları ve hatta kullanıcı arasındaki en büyük köprü yazılımıdır. Bir bilgisayar içerisinde işletim sistemi yer almadan da kullanılabileceği gibi günlük kullanım veya profesyonel bir kullanım için mutlaka içerisinde bir işletim sistemi yüklü olmalıdır.

İşletim Sistemleri

Günümüzde bilgisayarlar ve mobil cihazlar için farklı farklı işletim sistemleri kullanılmaktadır. Her işletim sistemi kullanıcının kendi tercihinde olabileceği gibi hiçbir işletim sisteminin bir diğerinden daha üstün olduğunu kesin bir dille ifade edemeyiz. Günümüz itibariyle bakacak olursak şu işletim sistemleri en çok kullanılan işletim sistemleri arasında yer almaktadır.
  1. Windows İşletim Sistemleri; Microsoft'un ürünü olan işletim sistemleridir. Ülkemizde ve dünya çapında popüler bir kullanım ağına sahip olduğu gibi donanım desteği konusunda sıkıntı yaşanmayan işletim sistemlerinden biridir.
  2. Mac OS X; Apple'ın yalnızca kendi ürünü olan bilgisayarları içerisinde kullanılması için tasarlanmış bir işletim sistemidir. Diğer bilgisayarlara kurulması oldukça zor olan (Hackhintosh) Mac OS X hem gelişmiş hem de kullanıcılara sunduğu basitliğiyle bilinen işletim sistemidir.
  3. Linux Tabanlı İşletim Sistemleri; Unix'e benzeyen fakat tam olarak Unix şeklinde adlandırılmayan, (genellikle) özgür yazılım lisansıyla ücretsiz olarak sunulan işletim sistemleridir. Linux tabanlı işletim sistemlerinin en popüleri Debian ve Ubuntu dağıtımıdır.

İşletim Sistemi Kurulumu

Bilgisayarın içerisine bir işletim sistemi kurmak sanıldığı kadar zor bir işlem değildir. Aşağıdaki sayfalardan işletim sistemi kurulum anlatımlarına ulaşabilirsiniz.
Kaynak: https://wmaraci.com/nedir/isletim-sistemi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder